CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday

kerepek udang.. !

semalam ke entah bila aku ke muzium negara .. entah apa kejadahnye abang joe bawak aku ke sana.. ! aku sangat lah tidak meminati bahan2 sejarah tapi entah kenapa bila aku baca satu tajuk dekat sana tu aku berminat sangat entah untuk apa n kenapa pun aku tak tau.. ! pantang larang buat sebuah, sebatang, sepanah keris ( actually aku tak tau nak guna pangkat apa bagi keris tersebut)
"keris bersarung hendaklah ditarik keluar sepenuhnya bukan separuh, mata keris tidak boleh diarahkan kepada sesiapa mahupun bintang sekalipun, keris tidak boleh dilangkah. keris pusaka yang hendak dibuang atau dilupuskan hayatnya haruslah dibersihkan seterusnya dikapankan dengan menggunakan kain putih setelah itu dibuang atau dihanyutkan ke sungai yang berdekatan atau berjauhan dengan rumah anda tak kesah lah ye.. ! itu ditambah oleh aku.. >"

maaflah kalau cerita ini membosankan tapi aku sangat seronok untuk menulis di sini.. eleh ..! biarlahkan blog aku.. aku suka buat apa yang aku nak buat so apa nak susah.. kalau orang tak suka dengan cara aku tak payah layari blog ni ye tak.. ! so lupikirlah sendiri. best pulak guna ayat nabil nie ye .. :)

0 comments: